Рекомендації щодо умов організації дистанційного навчання дітей з розладами аутистичного спектру

Дистанційне навчання має низку характеристик, які відрізняють його від інших способів отримання звичної освіти і підкреслюють його інноваційність та актуальність навчального процесу, не вимагає безпосередньої взаємодії вчителя і учня. Переважно використовуються електронні засоби обміну інформацією, інтерактивна взаємодія має регулярний, а не епізодичний характер. В час дистанційного навчання всі діти мають навчатися онлайн, діти з особливими потребами – не виняток. У дистанційному навчанні батьки мають стати партнерами для вчителів. Тобто перша робота має відбутися саме з ними, а вже далі з їхніми дітьми. Адже інколи батьки стають каналом комунікації між учителем і учнем. При розладах аутистичного спектра (РАС), особливості проявів, рівень здібностей дітей, а також інші характеристики можуть бути у різноманітних комбінаціях, а порушення можуть мати різні ступені тяжкості (від цілковитого занурення у власний світ та відсторонення від оточення до мінімальних аутистичних проявів, таких як: захоплення винятково власними інтересами та значні труднощі під час спілкування, взаємодії з людьми). Батькам необхідно призвичаїти дитину до нового розпорядку. Можна внести до режиму дня більшість занять, які дитина виконувала до карантину. Це – для того, щоб вона легше перенесла зміни.
– Розклад оформлюється як серія картинок, фотографій, піктограм (з надписами або без них). Так дитину вчать розуміти зміст розкладу, привчають послідовно виконувати певні завдання. Форматом розкладу може бути альбом або папка з файлами, де розміщено у певній послідовності малюнки, фотографії, піктограми або надписи.
– Візуалізовані правила. Зокрема, правила, що пов’язані з вимогами до дитини в закладі освіти.
– Організувати робоче місце для дитини, необхідно враховуючи її зорові, рухові та слухові можливості. Монітор має бути навпроти очей. Також треба пояснити, що незважаючи на те, що заняття відбуватиметься вдома, дитина чутиме знайомі голоси та бачитиме знайомі обличчя, чому на занятті будуть батьки і навіщо треба працювати разом. Коли відео увімкнеться, треба показати та розповісти, хто на зв’язку.
– Розмовляючи з дітьми з РАС через відеозв’язок, учителі мають звертатись тільки до дитини. Учень повинен розуміти, що це його урок і що він має відповідати. Якщо допомога батьків буде надмірною, в якийсь момент дитина може перекласти відповідальність на дорослого, який сидить поруч.
– Якщо в дитини починається істерика чи інша деструктивна поведінка під час уроку, то батьки вимикають відео, мікрофон і намагаються заспокоїти дитину. А потім повертаються до заняття.
– Під час занять доцільно використання візуальних засобів, презентацій предметів. Сприяння соціальному розвитку і розвитку мовлення.
– Вчителі та корекційні педагоги надають консультації батькам стосовно виконання завдань.
Для досягнення позитивних результатів під час дистанційного навчання важливою умовою є співпраця батьків та команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *