Корекційно-розвиткова робота

Корекційні вправи та ігри для дітей з особливими освітніми потребами

Вправи для розвитку моторики і уваги.

1. Вправа «Повтори за мною». Дитина повинна по інструкції: а) протягнути руки вгору, вниз, направо, наліво (якщо не знає «направо», «наліво», то «на вікно», «на двері»); б) показати витягнутою рукою на названий предмет (вікно, стіл, книга і т.д.); в) намалювати крейдою (олівцем) круг (паличку, хрестик) вгорі, внизу, праворуч, ліворуч дошки (зошита).

2. Вправа «Який я сильний». Вправа для пальців рук: розчепірити пальці, стиснути кулак – розтиснути; з стиснутого кулака по черзі випрямляти пальці.

3. Скачувати з пластиліну кульки, змійки, ланцюжки.

4. Вправа «Допоможи». Перекладати дрібні предмети (кульки) із однієї коробки в іншу. Зібрати розсипані на підлозі дрібні предмети в коробку.

5. Вправа «Я майстер». Проколювати товстою голкою дірочки в товстому папері.

6. Вправа «З’єднай». Крейдою на дошці або олівцем на аркуші паперу ставлять дві крапки, дитина повинна пальцем провести лінію, що їх сполучає (крапки даються в різних напрямках)

7. Вправа на рівновагу. Дитина повинна:

а) пройти по накресленій лінії (пряма, круг, хвиляста);

б) пробігти по дошці, несучи який-небудь предмет.

Вправи для розвитку пам’яті та уваги

1. Вправа «Швидко назви». Вихователь показує дитині картинки і швидко їх прибирає. Дитина повинна по пам’яті назвати, що бачив. 2. Кілька разів вдаряють по долоні або олівцем об стіл. Дитина повинна сказати, скільки разів.

3. Вправа «Повтори за мною». Проводиться ритмічний стукіт (паличкою об стіл). Від вихованця вимагається повторити його.

4. Вправа «Покажи». Виконується який-небудь рух. Дитина по пам’яті повинна його повторити.

5. Вправа «Не помились». Дитині зав’язують очі, вихователь торкається його. Дитина повинна визначити скільки разів до нього торкнулися.

Вправи для визначення кольору, форми, величини

1. Показується якась фігурка з кольорової геометричної мозаїки (ромб, круг, трикутник). Дитина повинна вибрати таку ж за формою (по кольору).

2. Показується певна фігурка (з тієї ж мозаїки), а потім вона прибирається. Дитина по пам’яті повинна підібрати таку ж.

3. Розкладання різнокольорових кульок, кружечків, паличок в кучки по кольору.

4. Складання різних пірамідок.

5. Будування ланцюжком кубиків однакового розміру і одного кольору. Будування кубиків різної величини в ряд за принципом поступового зменшення розміру кожного наступного кубика.

6. Виставляють однорідні предмети різного розміру (грибочки, човники, ляльки і т.д.). дитині пропонують показати найбільшу – найменшу.

7. Розкладаються різні предмети контрастних кольорів. Дитині пропонують відокремити предмети одного кольору від предметів іншого кольору. Потім вчать правильно називати ці кольори; поступово вводять нові. Шляхом вправ на різних предметах, групуючи їх і називаючи колір, дитина навчається правильно розпізнавати і називати кольори. Можна використовувати намистинки, кульки, мотки ниток, смужки паперу, палички, прапорці, ґудзики, предмети, зроблені з пластиліну (кульки, ковбаски, яблучка) і т.д.

Корекційні вправи для неспокійних дітей

Для неспокійних, імпульсивних дітей доцільно заняття чергувати зі спеціальними вправами, які вимагають спокою і самовладання. Ці вправи можуть бути наступними:

1. Посидіти спокійно 5-10-15 секунд.

2. Посидіти мовчки, заклавши руки за спину.

3. Повільно мовчки проводити рукою по краю стола.

4. Тихо встати і сісти.

5. Тихо пройти до вікна (до двору), повернутися на своє місце і сісти.

6. Тихо підняти і опустити книжку (можна кілька разів).

Корекційні вправи для досягнення відповідної швидкості рухів

Ці вправи доцільно проводити з інертними, малорухливими дітьми.

1. Прибрати зі столу руки швидко по команді.

2. Швидкі рухи рук по команді (підняти руку, простягнути в сторону і т.д.).

3. Швидко постукати по столу 3,4,5 раз.

4. Швидко вийти з-за столу, сказати своє ім’я (або вік, або адресу) і сісти на місце.

5. Швидко підняти якийсь предмет (попередньо дорослий його упускає).

6. У швидкому темпі називати показувані предметні картинки.

Корекційні ігри Гра «Що змінилось?»

1-й варіант. Перед дитиною ставиться іграшковий автомобіль, у нього садять декілька котиків (3-4). Дитині пропонується уважно подивитися і запам’ятати. Потім вона повинна закрити очі. Один котик приймається. Відкривши очі, дитина визначає, що змінилось.

2-й варіант. На стіл ставляться два кубики (червоний і зелений). Дається вказівка: «Подивись уважно і запам’ятай. Тепер закрий очі». Ставиться ще червоний кубик. Дитина повинна визначити, який кубик добавився або що змінилося. Цю гру можна широко варіювати, використовуючи різні іграшки та предмети. Гра розвиває увагу, спостережливість, пам’ять.

Гра «Маленька господиня» Мета гри – розвиток у дітей навичок самообслуговування, формування уміння слухати інструкцію (вказівку) і виконувати її. Використовуються іграшкові лялькові меблі, посуд. Дитині пропонується обставити кімнату. Дається одна вказівка, дитина її виконує. Після цього дається інша вказівка. Наприклад: «Поставити шафу, диван, стіл, стільці» і т.п. «Посади ляльку. Дай їй тарілку. Налий туди борщ. Погодуй її. Прибери посуд. Поклади ляльку спати» і т.п. (кожного разу виконується тільки одна дія). Цю гру можна використовувати і для розвитку мовлення. Дитина повинна розповідати про те, що вона робить. Наприклад: «Я саджу ляльку. Я даю їй тарілку. Наливаю їй борщ. Я годую ляльку.» і т.п.

Ігри із будівельним матеріалом

 1. Дитина будує за показом або по словесній інструкції. За показом. Дорослий кладе кубик. Дитина повинна зробити те ж саме. На цей кубик кладеться інший. Дитина виконує цю ж саму дію. По словесній інструкції. Дорослий мовою регулює дії дитини. «Візьми червоний кубик, біля нього постав такий же» і т.д. Деякі діти добре підпорядковують свої дії словесній регуляції і таким чином вчаться виконувати багато завдань. Діти  краще будують за показом, наслідуючи кожну дію.

2. Дитина будує за зразком. Цей вид діяльності більш складний.  Подається нескладний зразок і пропонується: «Побудуй таку ж саму лавку» («хатинку», «садок» і т.д.). Якщо дитина не може виконати завдання самостійно, слід їй в цьому допомогти.

3. Дитина будує за власним задумом.  Але якщо навчити їх будувати декілька «об’єктів», вони з цікавістю будуть це робити в подальшому по пам’яті самостійно і отримувати задоволення від гри.

 

Корисні поради і рекомендації для батьків Ігровий масаж «Хвилинки-здоровинки»

http://vseosvita.ua/library/korisni-poradi-i-rekomendacii-dla-batkiv-igrovij-masaz-hvilinki-zdorovinki-245859.html?rl=54058&fbclid=IwAR1LwrarL0SH-9g34vg3iRBR3RCxGiSXQYkD2ajazZjCQ88cSHErgIey0v

Вправа для тренування пам‘яті.
Завдання: дитині потрібно прочитати склади при цьому повторююватм рухи пальцями як зображено на картинці (якщо навичка читання не сформована можна, щоб дитина повторяла за дорослим). Після декількох повторень запропонуйте дитині повторити, все без опори на картинку.

http://www.ircentr.space/vpravy-dlya-roboty-z-ditkamy-z-intelektualnymy-porushennyamy-dlya-batkiv/kosmyky/?fbclid=IwAR0KG5tmExy1ruf5XbieNXKwcXWQj6uMcWWg2e75mVFc5qbLJnwzizcXsQw

http://www.youtube.com/watch?v=eUwRpHv_ezQ&app=desktop

🦔💭

Idea carinissima! 🦔💭

Geplaatst door Laboratorio "PoeticArte" op Vrijdag 1 mei 2020

Розиток логічного мислення

http://m.facebook.com/groups/890447864386965?view=permalink&id=2761969083901491&sfnsn=mo

Вправа для диференціації руху пальців, розвитоку уваги, очей, координації та пізнавальних функції, закріплення кольорів.

Тренажер для читання
Цей тренажер призначений малятам, які роблять перші кроки в оволодінні читанням, і турботливим батькам, які хочуть допомогти своїй дитині. Мета цього завдання навчити дитину розпізнавати голосні і приголосні звуки, створювати і читати слова.

 

Логопедичні равлики.
Дитині потрібно назвати всі картинки із звуком [р] і [л] та визначите місце знаходження звука у слові (початок, середина, кінець).

Гра « Знайди відмінності»

Гра «На що схожа хмаринка»
Мета: розвиток мислення, зорового сприймання, розвиток зв’язного мовлення.
Хід гри: дитині потрібно подивитись на хмаринку, назвати на що вона схожа, та розповісти про цей предмет. Важливо, щоб дитина давала повну відповідь, наприклад: хмаринка схожа на банан. Банан це фрукт, він жовтого кольору, солодкий на смак.

 

11637_Poradi_dlya_batkiv7715968426616935689

 

Вправа «Малювання фігури людини»
Мета: розвиток самостійного малювання, ознайомлення з будовою тіла.
Хід вправи: сядьте за стілець поряд із дитиною. Візьміть собі та дайте дитині аркуш паперу. Зверніть увагу дитини й скажіть: «Дивися, як ми малюємо голову!». Намалюйте круг на своєму аркуші й простежте, щоб дитина намалювала в себе такий самий. Якщо дитина не може, то допоможіть почати малюнок. Зверніть увагу дитини на свій малюнок і скажіть: «Тепер намалюємо очі!». На своєму малюнку додайте очі. Вкажіть на аркуш дитини: «І ти зроби це!». Допомагайте дитині лише тоді, коли вона не справляється. Повторіть усе так само з кожною подальшою частиною тіла. Робіть свій малюнок простим, щоб дитина могла легко повторити. Стежте за тим, щоб була названа кожна частина тіла. Починайте з трьох-чотирьох частин тіла. Ускладніть завдання додаванням нових частин тіла: брови, волосся, зуби.

Вправа « Малювання одним пальцем»
Вік: 1-3 роки.
Мета: розвиток координації рук та очей, підготовка руки до малювання.
Для виконання цієї вправи Вам знадобиться велика плоска тарілка та борошно.
Хід вправи: насипте рівномірно борошно на тарілку так, щоб вона була покрита невеликим шаром. Візьміть вказівний палець дитини й покажіть їй, як провести по борошну прямі лінії. Зменште контроль за її пальцем, якщо вона почне проводити лінії самостійно. Якщо дитина зрозуміла завдання, то навчіть її проводити горизонтальні й вертикальні лінії.

 

 

 

Ігри для розвитку математичних навичок

Гра «Повтори»
Спробуйте виконати спочатку повільно, потім швидше…
Сподобається і дітям, і батькам, і педагогам🙂!
Розвиває увагу, координацію, зорову пам”ять, моторику, покращує взаємодію лівої та правої півкулі, допомагає автоматизувати “Р” у відкритих складах.
Під кожним малюнком є букви Л,П,О та символи жестів рук.
Л – ліва рука
П – права рука
О – обидві руки
Необхідно одночасно з промовлянням слова підняти відповідну руку /руки з жестом.

ДИДАКТИЧНА ГРА НА РОЗВИТОК ПАМ’ЯТІ.
Хід гри:
1. Дитина має запам’ятати відповідний колір під кожною твариною.
2. Закриваємо перший ряд з кольорами.
3. Дитина має напам’ять розмалювати кольори під тваринами, або назвати якій колір був під твариною.

 

 

Гра «Розкажи про себе»
Мета: навчити дитину розповідати про себе, розвиток зв’язного мовлення.

 

Область вкладених файлів

12 запитань, які варто ставити дітям для покращення їхнього мислення. с вправ дл

світ.

Коли ви ставите дитині правильні запитання, то заохочуєте її до позитивних змін у поведінці і дозволяєте їй якнайкраще використовувати доступні ресурси.

 

Ми зібрали 12 запитань, котрі допоможуть не лише покращити мислення дитини, але й зміцнити її стосунки з батьками.

№1❓❓❓

Які 5 слів найкраще тебе опишуть?

Це запитання скеровує дітей туди, де вони знають себе. Тому мають уявлення про те, що інші люди можуть думати про них. Це дає дитині хорошу відправну точку, яка є важливою для формування правильного уявлення про себе.

 

№2❓❓❓

Що ти полюбляєш робити такого, що робить тебе щасливим?

Деякі діти скажуть, що комп’ютерні ігри. Це нормально. Суть цього запитання – спрямувати увагу дитини на речі, які роблять її щасливими. І відкрити очі на те, що вона може збільшити час на активності, які приносять насолоду. Ймовірно, це навчить дитину займатись тим, що вона любить у майбутньому.

№3❓❓❓

Чого ти можеш навчити інших?

Сенс питання у тому, щоб навчити дитину: життя крутиться не лише навколо неї і її інтересів. Життя – це про всіх нас і про те, як ми можемо допомогти один одному. Питання також допоможе дитині почуватись цінною і сповненою сил. Покаже їй, що вона особлива і має що запропонувати іншим. Це формує відчуття впевненості в собі і заохочує до навчання.

№4

Що найгірше/найкраще трапилось з тобою?

Життя – це поєднання доброго і поганого досвіду. Дитині потрібно зрозуміти це у ранньому віці, щоб вона могла психологічно підготуватись до життя. Сенс цього запитання – допомогти малюку це усвідомити. Допомогти зрозуміти дитині з її власного досвіду, що погані речі не тривають вічно. Сонце завжди виходить після шторму. Ви також можете отримати від дитини інформацію, що її болить і в через що їй потрібно допомогти пройти.

№5❓❓❓

Чого ти навчився з найкращого/найгіршого випадку, що трапився з тобою?

Кажуть, досвід – найкращий вчитель. І це правда. Важливо, щоб діти робили висновки з власного досвіду, доброго і поганого, а також ситуацій, які трапляються з їхніми батьками і вчилися з цього. Коли дитина вчиться з власного досвіду, малоймовірно, що вона повторить ті ж помилки у майбутньому.

№6❓❓❓

З усіх речей, які ти зараз вчиш, як ти гадаєш, що тобі найбільше потрібні у дорослому віці?

Сенс цього питання: нагадати дітям, що вони колись виростуть, тому треба починати жити з певною метою. Це також скеровує дітей, що вони повинні робити уже зараз. Коли дитина розуміє цінність того, що вона вчить і як це допоможе їй у майбутньому, це може мотивувати її насолоджуватись такими речами як читання, навчання і пізнавання.

№7❓❓❓

Якби ти міг повернутись у часі на три роки і поговорити з самим собою, що б ти собі порадив?

Це запитання може спровокувати веселу розмову, яка допоможе дізнатись про минулі проблеми, які завдали болю вашій дитині. А дитина вироблятиме звичку вчитися на своїх помилках. Питання відкриває широкі можливості для того, щоб поговорити з дитиною про те, як справлятись з розчаруваннями в житті.

№8❓❓❓

За що ти найбільше вдячний?

Це питання заохочує дітей лічити чудові життєві моменти і поглянути на світлий бік життя. Суть у тому, щоб навчити дитину дивитись на речі в перспективі, оглядатись навколо і цінувати те, що є у житті, незважаючи на масштаби: родина, друзі, хороша школа і навіть їжа. Це може допомогти вашій дитині покращити загальне відчуття щастя, оскільки є міцний зв’язок між вдячністю і щастям.

№9❓❓❓

Як ти гадаєш, як люди почуваються, коли…?

Дітям просто фокусуватись на їхніх власних почуттях, зневажаючи почуттями інших. Хоча ставити себе на місце інших – важлива річ у житті для побудови міцних стосунків і уникнення конфліктів. Важливо навчити дитину враховувати почуття інших людей і виявляти емпатію. Щоб розвинути співпереживання у дитини, запитайте її, як хтось інший почувається, коли… Варіанти можуть бути різними: падає з велосипеда, коли його ображають словами, штовхають, тощо.

№10❓❓❓

Як ти думаєш, яким буде твоє майбутнє?

Це питання спрямовує дітей подумати про майбутнє і спланувати його. Воно допоможе дитині замислитись, ким вона хоче бути, коли виросте і як це – бути дорослішою. Ви помітите, що дитина прагне побачити, як ви можете допомогти їй реалізувати мрію.

№11

Як ти думаєш, хто з твоїх друзів мені подобаються найбільше? Чому?

Колектив має великий вплив на ваше мислення і поведінку. Якщо поруч з вами завжди негативні люди, ваша поведінка почне видозмінюватись до негативної. Якщо поруч – позитивні люди, ваше мислення змінюватиметься в кращий бік. Це запитання допоможе зрозуміти, хто і як з друзів вашої дитини на неї впливає.

№12❓❓❓

Якби ти міг вирости і стати знаменитим, у чому ти б хотів прославитись?

Це запитання спрямовує дітей подумати про справжнє значення успіху і спадщини, яку вони б хотіли по собі залишити. Чи успіх лише у грошах, чи є щось більше за них? За що ви хочете, щоб люди вас пам’ятали? Відповідь дитини допоможе вам визначити її тип характеру і виявити, хто є її моделлю для наслідування.

Вправи на розвиток дрібної та загальної моторики

Поради щодо розвитку дрібної моторики

Про вплив мануальних (ручних) дій на розвиток мозку було відомо у 11ст. до н.е. в Китаї. Ігри за участю пальців  і рук сприяють гармонійному розвитку тіла й розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Регулярні вправи на розвиток моторики , пальчикова гімнастика поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної і травної систем, розумові здібності дитини, зменшують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивати мовлення дитини.

Ураховуючи оздоровчий вплив на організм стану дрібної моторики кожного пальця, потрібно вчити ще з раннього віку координовано і спритно ними маніпулювати. Варто звертати увагу на опанування простими, але водночас життєво важливими вміннями – тримати чашку, ложку, олівці, вмиватися. Наприклад, якщо чотирирічний малюк не вміє доносити у пригорщі воду до обличчя – це означає, що у нього затримується розвиток дрібної мускулатури, і дитині необхідна пальчикова гімнастика.

Тренування пальців рук дітей покращує не лише рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовленнєвих навичок. У свою чергу, формування рухів руки тісно  пов’язане з розвитком рухового  аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування, координації рухів тощо. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Рухи пальців стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Тому так важливо, працюючи з дітьми (особливо з тими, у яких є порушення мови), приділяти увагу розвитку функції дрібних м’язів.

Рівень розвитку дрібної моторики – один із показників інтелектуальної готовності до шкільного навчання. Дитина, в якої добре розвинена дрібна моторика, вміє логічно мислити, у неї достатньо розвинуті пам’ять, увага, зв’язне мовлення. Недостатній розвиток зорового сприймання, уваги, та, зокрема дрібної моторики призводить до ряду проблем і виникнення негативного ставлення до навчання. Саме тому робота з розвитку дрібної моторики має починатися задовго д вступу в школу. Психологи, педагоги та батьки, які надають увагу вправам, іграм, різноманітним завданням на розвиток дрібної моторики та координації рухів руки, вирішують одночасно декілька проблем: по-перше, впливають на загальний інтелектуальний розвиток дитини, по-друге, покращують розвиток мовлення малюка, по-третє, готують до оволодіння навичками письма.

Із самого раннього віку необхідно починати роботу з розвитку дрібної моторики. Така робота повинна проводитися регулярно, тільки тоді можна досягти хороших результатів від спеціальних вправ. Завдання з розвитку рухів пальців руки мають приносити дитині радість, не повинні викликати перевтомлення. Велике  значення в цих іграх має текст. Він має бути веселим, доступним для дітей такого віку. Необхідно пояснювати значення тих або інших рухів чи положень пальців, зацікавлювати дітей у виконанні цих рухів, створювати позитивний емоційний настрій.

 

Як сприяти розвитку пальців рук

Щоб сприяти розвитку пальців рук і тим самим розвивати дитину, можна використати у роботі з дошкільниками таке:

1.                 Маленьким дітям масажувати пальчики, впливаючи тим самим на активні точки, пов’язані з корою головного мозку. Щоденний масаж кисті рук дитини м’якими рухами та розминання кожного пальчика, долоньки, зовнішнього боку кисті, а також передпліччя дуже корисний. Він чудово активізує мовні центри мозку. Крім того, такий масаж позитивно впливає на імунітет, на загальний розвиток дитини, поліпшує контакт із нею.

2.                 Ліплення із різних матеріалів (тісто, пластилін, глина). Окрім очевидного творчого самовираження, дитина розвиває гнучкість і рухливість пальців.

Ліпити з пластиліну можна починати вже у два роки, головне – добирати доступні завдання і не забувати мити руки дитині. Якщо ви боїтеся пластиліну, виготовте для маляти солоне тісто. Гра принесе задоволення незалежно від результату.

Ось рецепт солоного тіста: мука – сіль – вода – соняшникова олія. На стакан муки беремо стакан солі, 2 3 стакана води, столова ложка масла. Перемішати і замісити. Якщо тісто ліпиться погано, додати води.

Тісто можна довго зберігати в холодильнику в целофановому пакеті. Щоб виліплені фігурки стали твердими, запікайте їх у духовці, що довше, то краще. Затверділі фігурки можна розфарбувати фарбами. Щоразу, коли ви готуєте справжнє тісто, давайте шматочок і маляті.

3.                 Ванни з крупами. Нехай дитина занурює руки у крупи, перебирає перемішані горох і квасолю, а потім і дрібніші крупи, пересипає їх з однієї посудини в іншу, розтирає в руках. Така ванна сприятиме розвитку координації пальчиків.

4.                 Мозаїка. При складанні різноманітних ігор – мозаїк покращується дрібна моторика рук малюка, розвивається кмітливість і творчі здібності.

5.                 Ігри – шнурування Марії Монтессорі розвивають сенсомоторну координацію, дрібну моторику рук, просторове орієнтування, сприяють розумінню понять «угорі», «внизу», «справа», «зліва», формують навички шнурування (шнурування, зав’язування шнурка на бант), сприяють розвитку мови, розвивають творчі здібності.

6.                 Ігри з ґудзиками та намистинками. Нанизування на нитку намистинок, застібання ґудзиків, перебирання пальцями намиста – прості й корисні вправи для розвитку дрібної моторики рук.

7.                 Пазли. Яскраві картинки розвивають увагу, кмітливість, зір і дрібну моторику рук.

8.                 Катання долонькою дерев’яних і гумових м’ячиків по рівній поверхні. Таке заняття масажує долоні та покращує координацію рухів кисті.

9.                 Ігри з прищіпками. Чіпляння прищіпок до картонних кружечків чи інших предметів розвиває дрібну моторику трьох основних пальців руки: великого, вказівного й середнього.

10.             Плескання в долоні тихо і голосно в різному темпі. Можна барабанити, постукувати всіма пальцями обох рук та столу.

11.             Малювання, розфарбовування, штрихування.

12.             Вирізання ножицями.

13.             Ігри з піском, водою.

14.             «Резиночка». Для цієї вправи можна використовувати резинку для волосся діаметром 4-5 см. Усі пальці вставляються в резинку. Завдання в тому, щоб, рухаючи всіма пальцями пересунути резинку на 360 градусів спочатку в один, потім в інший бік. Виконується однією, потім іншою рукою.

 

Пальчикова гімнастика

Важливою частиною роботи з розвитку дрібної моторики є пальчикова гімнастика. Ці ігри дуже емоційні, захоплюючі, сприяють розвитку мовлення та творчості. Їх можна проводити як у садочку, так і вдома. « Пальчикові ігри» начеб то відтворюють реальність навколишнього світу – предметів, тварин, людей, їхню діяльність, явища природи. Під час «пальчикових ігор» діти, повторюючи рухи дорослих, активізують моторику рук і мовлення.

«Пальчикові ігри» – це інсценува

 

Обводимо двома руками 🖍🤗🖍

Ці завдання синхронізують роботу обох півкуль, розвивають увагу і пам‘ять, координацію, і, навіть, полегшують процес письма та читання)

☀️Спочатку хай дитина спробує обводити правою та лівою рукою по черзі. Потім двома руками одночасно.

☀️Ще можна взяти чистий аркуш і спробувати самостійно придумати візерунок, малюючи двома руками)

☀️Іноді малеча невпевнена, що у неї вийде – в цьому випадку хай вона малює, як їй зручно, а ви спробуйте малювати поряд двома руками. Діти часто наслідують дорослих і їм теж захочеться малювати, як ви)

Хваліть дитину, малюйте, займайтеся із задоволенням!!!

Гра «Вчимося рахувати»
Дитині потрібно порахувати і назвати, що зображено на малюнку, а також записати цифри в квадратиках.

Відчуття і сприймання є базовими пізнавальними процесами людини. Вони закладають основу утворення та розвитку вищих психічних функцій.Формуються вони в дитини найпершими з-поміж усіх пізнавальних процесів, і саме за їх допомогою малюк отримує інформацію про навколишній світ.
Першим із цих двох психічних процесів формується відчуття — здатність отримувати інформацію з навколишнього світу завдяки зоровим, тактильним, слуховим, нюховим, смаковим і пропріоцептивним (координація рухів тіла) аналізаторам. Згодом починає формуватися сприймання: дитина активніше взаємодіє з предметами і у змозі пов’язувати частини предметів у єдине ціле.
Під час формування сприймання важливу роль відіграють маніпуляції із предметами. Завдяки дотиковим маніпуляційним контактам із різними предметами в дитини формуються їх образи, які малюк згодом розпізнає одразу, тільки-но вони потрапляють у поле зору. Що більше і активніше дитина діє з тим чи тим предметом, то швидше формується його образ і точнішим він є.
Ось декілька Ігор щоб розвинути ці процеси:

 

 

 

Гра «Добери предмет»

Мета: розвиток логічного мислення, збагачення словникового запасу.

Завдання: дитині потрібно назвати все, що зображено на картинках та визначити чого не вистачає.

 

 

 

 

Сірники дітям не іграшка? А ось і ні! Ось підбірку самих різних ідей виробів із сірників для дітей. Вони не тільки красиві, але і корисні. Робота з цим матеріалом розвиває логіку, уяву, дрібну моторику рук, а також сприяє розвитку посидючості. Якщо додати до творчого процесу використання пластиліну або фарб, малюки будуть раді ще більше.

 

 

Вправа-гра «Наш шифрувальник»
Мета: навчити дитину складати слова, розвивати зорове сприймання та вміння співвідносити .
Завдання дитини розшифрувати слова та зашифрувати слова опираючись на схему.

 

 

Інтерактивні ігри для чіткої вимови звуку [Л].

 

ДИХАЛЬНІ ВПРАВИ🌬️
Дихальна гімнастика дуже корисна для організму дитини: вона покращує обмін кисню по всьому тілу, стимулює роботу шлунка і кишечника, серцевого м’яза. Крім того, якщо ваша дитина відрізняється гіперактивністю, то завдяки дихальній гімнастиці, вона навчиться розслаблятися, заспокоюватися. Важливо правильно підійти до самого процесу виконання вправ.

Як правильно виконувати вправи дихальної гімнастики?
Вдих повинен проводитися через ніс, а видих через рот. При вдиху, стежте за тим, щоб плечі не піднімалися, важливо зберігати спокійне положення тіла. На видиху, слід довше і більш плавно видихати повітря, щоб щоки дитини не роздувалися, простежте. І ще, якщо дитина тяжко дихає або зблідла – припиніть вправу, так як, швидше за все, це наслідок гіпервентиляції легенів. Панікувати не варто, просто виконайте ось таку вправу разом з дитиною: складаємо ручки, як при вмиванні водичкою і занурюємо в них личко дитини, при цьому робимо глибокий вдих і видих. Повторюємо 2-3 рази і посміхаємося.

 

 

 

Завдання для розвитку пізнавальних психічних процесів.

Смуга перешкод з картону

Виготовлення аплікації з ниток.
Мета: вчити виготовляти аплікації з ниток. Сприяє розвитку творчих здібностей, уяви, дрібної моторики рук. Розвиває навчально-пізнавальні компетентності дитини.
Для роботи необхідні наступні матеріали: нитки, ножиці, клей, картон, простий олівець.
1. На картон-основу нанести контур малюнка.
2. Підібрати нитки відповідних кольорів, якщо потрібно порізати їх
3. Нанести клей, присипати нитками, притиснути.
4. Готову аплікацію покласти під прес.
5. Даю декілька зразків, а решта ваша фантазія і бажання.

 

Гра «Що получиться?»
Ця гра допоможе закріпити навичку виконувати звуковий аналіз, визначати перший звук у слові, розвиток зорового сприймання, зорової уваги, словникового запасу.
Завдання дитини: назвати слова в зеленій/синій рамці, визначити перший звук у словах, та вписати відповідну літеру слідкуючи за лінією.

 

Слова в сітках: пишемо й читаємо

Цей комплект із завдань допоможе дитині закріпити навички читання й письма, розвинути зорово-моторну координацію. Кожне завдання містить 4 слова, що заховані в сітках з літерами. Слова потрібно відгадати, проаналізувавши шляхи, позначені на сітках з клітинок ліворуч: відтворюючи ці шляхи на сусідніх сітках з літерами, потрібно прочитати й написати знайдені слова поряд (праворуч). Таким чином дитина розвиватиме не лише лінгвістичний інтелект, а й просторове мислення, уважність. Завдання сприятимуть розширенню словникового запасу.

 

Створюємо театральні афіші: фантазуємо й малюємо
Завдання допоможе дитині розвинути комунікативні вміння, творчі здібності, уяву й фантазію. Дитині пропонується прочитати назву театральної вистави і виконати декілька завдань: пофантазувати про зміст і перебіг подій цієї постановки, розказати про зміст вистави своїм рідним, намалювати таку афішу до вистави, щоб глядачам захотілося сходити до театру. Створюючи таке сприятливе мовне середовище, зокрема, через пізнання театрального мистецтва, можна розвивати в дитини здатність експериментувати зі словами, фразами, розвивати творче мислення.

Вправа «Речення в піраміді»
Мета: навчити складати речення, поширювати їх другорядними членами, удосконалювати лексико-граматичну сторону мовлення, розвивати навички інтонування речень з однорідними членами (перелічувавльна інтонація), розвиток пам‘яті, мислення.
Завдання дитини: прочитати (повторити) речення в рамці, продовжити речення першим малюнком; першим і другим малюнком; першим, другим і третім малюнком.
Наприклад: Для гостей напекли круасанів. Для гостей напекли круасанів і ватрушок. Для гостей напекли круасанів, ватрушок і еклерів.

 

Намалюй за зразком.
Розвиваємо та удосконалюємо:
– спостережливість,
– увагу,
– пам’ять,
– графічні навички.

 

Вправа на розвиток емоційної сфери.
Потрібно з дитиною проговорити кожну ситуацію і вияснити, чи відображає ця картинка дану емоцію. Ця вправа сприяє розвитку зорового сприймання, мислення, розвитку емоційної сфери, почуття та волі.

Вправа на концентрацію та розподіл уваги.
Потрібно знаходити цифри від 1 до 25.

Лікувальна гімнастика при патології ступні.

Комплекс вправ потрібно виконувати щодня, 2-чі потягом 15-25 хвилин. Під час виконання вправ у вихідному положенні сидячи та стояч. Слідкуйте за дотриманням правильної постави вашої дитини!!! Кожну вправу виконуємо починаючи з 6 разів, поступово, з кожним днем збільшуємо кількість повторів до 10-15 разів, в окремих вправах кількість повторів вказується. І. Блок . Розминка: 1. Хода на носочках – 1-2 хв. 2. Хода на п’яточках – 1-2 хв. 3. Хода на зовнішній поверхні ступні – 1-2 хв. 4. Хода на внутрішній поверхні ступні – 1-2 хв. 4.1. Крокування на місці Якщо дитина не може виконувати ходу на зовнішній чи на внутрішній поверхні ступні, то виконуємо цю вправу сидячи на стільці на місці, ставимо ступні дитини на ту сторону ступні (зовнішню чи внутрішню), на якій будемо виконувати вправу і крокуємо на місці. Допомагаємо дитині утримувати ступню у правильному для виконання вправи положенні, якщо дитина не утримує ступню самостійно. Вправу можна виконувати і стоячи, орієнтуємося на дитину, все індивідуально. 4.2. Перекати з зовнішньої сторони ступні на внутрішню, або навпаки на місці. Виконувати за рекомендаціями наданими у вправі 4.1. 5. Перекати з п’ятки на носок. Виконання можливе як на місці стоячи або сидячи, так і під час руху (наприклад – ходячи по кімнаті по колу, або по прямій – назад, вперед).

ІІ. Блок. Основний.

1. Хода по гімнастичній палиці (канату, але не тонкому) боком (можна використовувати будь-яке інше побутове знаряддя в якості аналога (держак від мітли). Ногу ставимо на палицю зводом ступні, палиця знаходиться по центру ступні, тобто під зводом ступні (тобто дитина має стояти на палиці зводом ступні, а не переважно п’яткою, чи ближче до носка).

2. Хода по палиці «ялиночкою». В якості підготовчої вправи до цієї, розкласти на підлогу аркуші паперу у вигляді ялиночки (можна намалювати на них листочки дерева, або квітів), і виконувати вправу спочатку таким чином. Під час виконання вправи ступні ніг розвернуті носками назовні.

3. Поперемінне ковзання ступнями по палиці вбік Вихідне положення: ноги стоять на палиці зводом ступні одна поряд з іншою. Техніка виконання: виконуємо поперемінне ковзання ногами в сторону (тобто спочатку наприклад правою ногою, потім лівою). Дихання: вільне,чергування – вдих – видих

4. Поперемінне ковзання ступнями по палиці. Вихідне положення: Ноги стоять на палиці зводом ступні одна поряд з іншою. Техніка виконання: виконуємо поперемінне ковзання ногами вперед – назад (спочатку наприклад правою ногою, потім лівою, ніби виконуємо вправу напівялиночку ). Дихання: вільне,чергування – вдих – видих

5. Присідання стоячи на палиці. Ноги стоять трохи ширше ширини плечей, між колінами, для того щоб ноги не зводились кладемо за віком дитини гумовий м’яч. Тримаємо дитину за руки, або даємо в руки м’яч чи гімнастичну палицю (можна без предметів, просто дитина має тримати руки рівно перед собою не згинаючи у ліктьових суглобах). Вправу виконуємо 6-10 разів. Поступово доводимо виконання вправи до 15-20 разів. Дихання: під час присідання – видих, під час підйому – вдих

6. «Їзда на велосипеді». Вихідне положення: лежачи на підлозі, на спині Техніка виконання: імітуємо їзду на велосипеді. Методичні рекомендації: при виконанні вправи намагайтеся тягнути носочки вперед, коли нога рухатиметься від вас, і підтягувати на себе, коли нога рухатиметься у зворотному напрямку. Рухатися потрібно паралельно до підлоги, не потрібно розводити ноги в різні сторони. Контролюємо рухи ногами дитини упираючись своїми долонями в її п’яти, або виконуємо вправу разом з дитиною, опираючись своїми п’ятками об п’ятки дитини. Виконуємо вправу приблизно по 10 підходів. Дихання: вільне,чергування – вдих – видих

7. Згинання та розгинання ніг у гомілковостопних суглобах сидячи. Вихідне положення: сидячи на підлозі, руки стоять за спиною, опираються на долоні, рівні в ліктьових суглобах, ноги рівні та розслаблені лежать на підлозі. Техніка виконання: почергове згинання та розгинання ніг в гомілковостопних суглобах. Дихання: вільне,чергування – вдих – видих Кількість повторів: по 10 раз.

8. Вправа «Крильця». Вихідне положення: сидячи на стільці зі спинкою, або утримуючи правильну поставу, або лежачи на спині. Техніка виконання: торкаємося носком до носка, п’яткою до п’ятки, потім роз’єднуємо п’ятки торкаємося тільки носком до носка, так чергуємо. Дихання: вільне,чергування – вдих-видих

9. Гра пальчиками Вихідне положення: сидячи, або лежачи.
Техніка виконання: розводимо пальчики на ногах, якнайширше, в різні боки. За можливістю намагайтеся затриматися в цьому положенні до хвилини, а потім поверніть пальці в початкове положення. Виконуйте гімнастику 10-15 разів. Дихання: вільне , чергування – вдих-видих

10. Гра пальчиками Вихідне положення: сидячи на підлозі з опорою на руки ззаду (можна сидячи на стільці зі спинкою, або лежачи), Техніка виконання: стискайте і розтискайте пальці на стопах упродовж 3- 5 хвилин. Дихання: вільне, чергування – вдих-видих.

11. “Гусениця”. Вихідне положення: сидячи на стільці та утримуючи правильну поставу. Техніка виконання: пересувайте ноги в різні боки, або вперед – назад, тільки за допомогою пальців ніг (або візьміть носову хустинку, маленький рушничок, серветку і збирайте її пальцями ніг). Вправу можна виконувати, як одночасно 2-ма ногами, так і кожною ногою по черзі. Дихання: вільне, чергування – вдих-видих.

12. Малювання пальцями ніг. Вихідне положення:сидячи на стільці. Техніка виконання: візьміть олівець або ручку, розмістіть її між першим і другим пальцями на ногах. Круговими рухами або рухами в сторони намагайтеся намалювати олівцем або ручкою різні фігури або букви в повітрі, або на аркуші. Дихання: вільне, чергування – вдих-видих.

13. Вправа « На себе – від себе» Вихідне положення: сидячи або лежачи. Техніка виконання: тягнемо гомілковостопний суглоб у напрямку до себе, ніби хочемо торкнутися п’ятками до стіни (або будь-чого іншого), потім від себе, носками впрерд. Сидячи, стоячи або лежачи, намагайтеся натягнути великий палець на нозі якомога сильніше на себе. Дихання: вільне, чергування – вдих-видих.

14. Присідання. Вихідне положення: поза “лотоса”, або як ще говорять, “по-турецьки”. техніка виконання: підводимося, спираючись на зовнішні сторони стоп при цьому тримаємо однією рукою ноги дитини, за іншу тримається дитина . Дихання: вільне, чергування – вдих-видих

15. Перекладання дрібних предметів з одного місця на інше, або з підлоги в ємкість. Вихідне положення: сидячи на стільці зі спинкою, або стоячи. Дихання: вільне, чергування – вдих-видих

16. Погладжування. Вихідне положення: сидячи на стільці (бажано зі спинкою, слідкуємо щоб спину дитина тримала рівно). Техніка виконання: внутрішньою стороною, тобто склепінням ступні однієї ноги гладимо іншу ногу знизу вгору, та навпаки. Виконуючи вправу з дитиною проговорюємо: «Права ніжка хороша», погладжуючи праву ногу, «Ліва ніжка хороша» погладжуючи ліву ногу. Дихання: вільне, чергування – вдих-видих

17. «Впіймай м’яч». Дитина сидить на стільці (бажано зі спинкою), бере м’ячик ногами (м’ячик поміж зводу стоп) та кидає його мамі (або тому хто з нею займається).

18. «Качання ступні на м’ячі ». Для вправи можна використовувати гумовий пружний масажний м’яч, валик, м’яч для великого тенісу. Вихідне положення сидячи або стоячи. Ставимо ногу дитини на м’яч, дитина самостійно, або з вашою допомогою качає м’яч спочатку вперед-назад, потім в напрямку від себе, і на завершення в напрямку до себе. В кожному напрямку виконуємо вправу по 20 раз.

19. «Місточок». Вихідне положення – лежачи на спині, ноги зігнуті в колінних суглобах, ступнями опираємось об підлогу, руки розведені в сторони в лінії на рівні плечей. На вдиху дитина повільно піднімає таз опираючись на ступні, лопатки, долоні, на видиху дитина повільно опускається. Можна виконувати вправу у вигляді гри, ніби дитина – це міст, коли дитина піднімається – міст піднімається і пропускає ляльку, машинку (або будь яку іншу іграшку), коли міст опускається, то рух неможливий, припиняється)))).

ІІІ. Блок. Завершаючий – розслабляючий.

Завершуємо гімнастику ходою по масажній доріжці, замінити яку можна жорстким килимком травкою ( його кладуть перед вхідними дверима), м’яким гумовим килимком для ванної кімнати, ходою по камінцях, гороху, піску (висипати в миску, можна туди ж заховати предмети і шукати їх ніжками – гра у пошук скарбів, і руками теж можна виконувати цю вправу для розвитку дрібної моторики рук), або ж спорудити такий килимок власноруч з підручних засобів (кришечок від пляшок, ґудзиків, шнурків, мочалок для миття посуду та ін. засобів), а з приходом тепла ходіть босоніж по подвір’ю (чистому, без скла))), піску на пляжі.

Лікуйтесь граючись!!!))) Ведіть контроль за станом здоров’я спини та ніг вашої дитини щорічно у дитячого лікаря ортопеда!!!

 

Гра «Допоможи Лунтику»

 

 

 

 

«Головоломка»
У кожному рядку та стовпчику потрібно вибрати по одній літері так, щоб утворилось слово.
Мета: розвиток вміння розрізняти оптично подібні літери, фонетично близькі звуки, розвиток мислення уваги, зосередженості та кмітливості.

 

Вправи на розвиток логіки.

Інтерактивні ігри на автоматизацію звука [ж] та [ш].

Вправа “Що це?”
Потрібно назвати характеристики, які описують об’єкт: Що це? , Якої форми?, Якого кольору?, Для чого використовується?, Твердий, чи м’який?, Який на смак?, Де росте?.

Гра « Скажи навпаки»
Мета: розвиток розуміння та використання слів із протилежним значенням; складання речень зі словами.
Завдання: якщо дитина, ще не вміє читати то батьки читають, а дитина має показати відповідну картинку. Після цього зі словами потрібно скласти речення.

 

 

Декілька інтерактивних ігор на автоматизацію звуків [с], [з], [ц].
Мета: закріпити навички правильної вимови цих звуків; удосконалювати вміння визначати місце звука у слові.

Інтерактивна гра «Хто у воді?»
Мета: активізація словника за лексичною темою «Риби», розвиток зорового спримання, логічного мислення, просторових уявлень.
Завдання: дитині потрібно впізнати хто сховався за хвилями і пояснити як вона зрозуміла хто це.

Інтерактивна гра: « Тварини та їх назви»
Мета: навчити дитину співвідносити тварину із її назвою. Розвиток зорової пам‘яті.

 

Інтерактивна гра: «Подаір‘я»
Мета: навчити дитину знаходити на цілому зображені один елемент.
Розвиток уваги.

https://learningapps.org/watch?v=p1e54706j20

 

Інтерактивна гра «Кольорові іграшки»
Мета: формувати граматичний лад мовлення; продовжувати вчити вживати прийменники та складати просте речення.

https://learningapps.org/watch?v=p75n4tmkt20

 

 

Інтерактивна гра « Упізнай що це»

Дидактична гра «Який звук у всіх словах спільний?»
Мета: навчити визначати наявність звука у слові, співставляти звук з буквою; розвиток навичок фонематичного аналізу та синтезу, зорового сприймання, слухової уваги та уявлень.
Завдання дитини: назвати малюнки на картинці, визначити який звук є у всіх словах на цій картинці, позначити відповідну букву.
Додаткові завдання:
✅назвати хто чи що зображено на картинці;
✅порівняти довге-коротке слово в умовному рядку (банан-автобус)
✅дібрати ознаку до предмета (банан (який?) жовтий, великий, довгий)
✅визначити який звук позначає буква – голосний чи приголосний, позначити її відповідним кольором.
Завдання обирайте відповідно до віку та можливостей дитини.

 

 

 

 

Geplaatst door Громадська організація "Лоґо" op Dinsdag 2 april 2019

Онлайн лекція Олени Дерень (практичний психолог, логопед) про розлади спектру аутизму до Міжнародного дня розповсюдження інформації про розлади спектру аутизму. Запис від 2 квітня 2019 р.

https://www.facebook.com/2267538813465317/posts/2597964157089446/д

💙 Сьогодні 2 квітня, всесвітній день поширення інформації про аутизм.

💙Ось невелике відео та кілька корисних посилань.

 

👉Сайт з науковою доказовістю у підходах надання сім’ям допомоги, яка виховує дитину із РАС.

👉Канадський сайт, на якому представлені методи та техніки навчання дітей із РАС навичкам комунікації.
https://www.autismspeaks.ca/

👉”Перші сто днів” – посібник, який має на метi допомогти сім’ям дітей, у яких вперше дiагностованI розлади аутистичного спектру.
https://autism.ua/wp-content/uploads/2019/04/пособие-2.0.pdf

👉Сайт, на якому розміщені матеріали для застосування альтернативних способів спілкування, зокрема системи обміну карток PECS.
http://pecs.in.ua/

Гра: «Знайди парочки»
Мета: активізація словника з лексичної теми «Пристрої». Розвиток зрової пам‘яті, уваги.

Дидактична гра: «Хто? Що?»
Мета: узагальнення знань про назви предметів ( іменників), які відповідають на питання Хто? Що? ; розвиток мислення.

Інтерактивна гра на визначене першого звука у слові та автоматизацію звука [р].

Інтерактивна гра на автоматизацію звука [р] та узгодження іменника з числівником.

Інтерактивна гра: « Хто за деревом?»
Мета: активізація словникового запасу за лексичною темою «Тварини» , розвиток зорового сприймання, логічного мислення, просторових уявлень.
Завдання дитини впізнати хто за деревом і пояснити як вона впізнала цю тваринку.

Інтерактивна гра на диференціацію звуків [б] і[п]. Навчити визначати місце звука у слові: на початку, всередині та в кінці.

Інтерактивна гра
Мета: формувати граматичний лад мовлення; вчити вживати прийменники; складання простого речення

Інтерактивна гра «Доповни словечко», яка сприяє формуванню фонематичних процесів та удосконаленню навички читання.
Склавши слово Ви можете вчити будувати словосполучення чи речення із заданим словом

Доброго дня шановні Батьки!
Спеціалісти ІРЦ щодня наповнюють сторінку Viber цікавими іграми, завданнями, руханками тощо, звичайно їх не потрібно виконувати негайно)))
Виконуйте завдання по мірі можливості, але старайтесь робити це систематично.
Ми розуміємо, що Вам не легко, діти все відчувають і тому наше з Вами завдання зробити все щоб діти почувались комфортно та відчували, що вони у безпеці.
Розробіть режим дня, починайте з руханки!!! Далі давайте завдання, які ми розсилаємо щодня. Допоможіть нам допомогти Вашим дітям. Наша праця корисна лише в тандемі з Вами.
Якщо комусь потрібно роздрукувати матеріали до завдань і Ви не маєте можливості, напишіть мені в приват, обов’язково допоможу!!!
Виконуйте завдання і гарних вихідних!!!! Будьте здорові! Дуже вже хочемо всіх наших діточок бачити)))))

Інтерактивні ігри: ЛОГОПЕДИЧНІ.

Інтерактивна гра на диференціацію «С» «Ц»

Гра «Дні тижня»
Мета: поглиблювати знання про дні тижня, послідовно називати їх з опорою на порядкові числівники. Наприклад 1-й день – понеділок, 2-й день – вівторок і т.д.
Сірники дітям не іграшка? А ось і ні! Ось підбірку самих різних ідей виробів із сірників для дітей. Вони не тільки красиві, але і корисні. Робота з цим матеріалом розвиває логіку, уяву, дрібну моторику рук, а також сприяє розвитку посидючості. Якщо додати до творчого процесу використання пластиліну або фарб, малюки будуть раді ще більше.

Також переходьте за цими посиланнями та грайте в інтерактивні ігри)

марафон
👐🧠 СЕНСОРИМСЯ ВДОМА ДЕНЬ 5 ❤️
💭 Не встигла озирнутися навколо і тут 😮 це посеред нашого марафону 🤔 ну, виявляється, це тільки початок карантину 😭😭😭
⚠️ АЛЕ МИ НЕ ЛЮБИМО І МИ НЕ ДОЗВОЛИМО ⚠️⚠️
Сьогодні буде багато руху (ми ростемо вдома, та ще й біля холодильника 😏😞), і будемо боротися з “коронавирусом” (наша бабуся придумала наша бабуся 😂, але я Не можу погодитись, як я думаю всі ми знаємо, що спорт USILIVAET роботу імени системи, весь наш захист прихований в наших кістках 🙋).
🧐 Буде багато роботи, тут у вас взаємодія рук 👁👣👌, і найкрутіше включення фокусу і хірургії, і інтеграція рефлексів, і інше (можна довго рахувати, але не хочете бачити) 🤓 🤓 🤓 🤓
🏀 Що нам потрібно сьогодні:
2 шт.
У нас 5 банок урожаю (можуть бути кульки з чимось, басейни-що завгодно, але це б трохи ваги)
знову гурт або мотузка
подушки з диван
у нас ортопедичні потихеньку (якщо ні, то хоча б кольоровий папір для орієнтації дитині, куди йти)
м ‘ яч (або велика подушка)
2 палиця (у нас швабра і совок 🤦🏼 але якщо хочете жити, знайте, як вони кажуть)
подушка
➡️nu почнемо 😎
🏃🏼 ♀️ 1 вправа – наш домашній сенсорний шлях 🚸 виготовлений з табуретки та диван поду Ми ставимо табуретки далі один від одного – вчимося дивитися під ноги 👇👣. Ми взяли наші 5 банок круп, який був карантин і наше завдання було таким-ми принесли їжу для динозаврів (якщо ви бачите в кінці дороги, то сидять і чекають 🦕🦖). Візьміть 1 св ‘ ято можна і повільно, намагаючись подолати всі перешкоди, рятуючи нашу кохану Діно
🏃 2 вправ – Ну що ж, наші 🦖🦖 вже з ‘ їли, а ситуація в світі швидко змінюється, тому перешкоди вже нові 🤷🏼 ♀️
🏀 Розрізали ніжки стільцем мотузкою і перевернули, подушки (кольоровий папір) поклали між подушки і починаємо рухатися назад (також хочемо 🤷🏼)).✔️в зараз “нам море на коліні” і ми сміливі переживаємо всі наслідки 🔝
🏑🏐 3 “Давай поб ‘ ємо коронавірус” (с) бабуся 😆 беремо гімнастичну палицю 🏑 (палицю від МОПС) і даруємо дитині (можливо спочатку потрібен фея помічник, щоб допомогти дитині зрозуміти, що потрібно робити) і починаєш атакувати з “вірусом” (м ‘ ячем або подушкою). 🥊 (руки на 🔃🥊🥊)
⚠️⚠️ Я поклала денну на диван подушку.
🥊🥊 4 вправ-як попередня, але ми пішли в боротьбу з вірусом ⚠️ Дві голі руки 🙌 і стали на сенсомоторну подушку (або подушку попередньої).
🏐 “Вірус” атакує ⚠️ ВІД ВСІХ ПАРТІВ 🔴🔴
Ну, якщо дитина сумує, то їй не буде шкода 😂 (Сподіваюсь, ви не навчитеся і будете контролювати сили??!!!)
🥊 5 вправ – ми майже били вірус, тільки треба покласти його в землю. (Можливо, що в руках немає нічого з 🏑🏑 немає нічого, що можна зламати – ми всі знаємо свої лінії благодаті 🤷🏼).
⚠️ оригінальне положення рук в сторону, з цієї позиції піднімаємо руки і рухаємо вперед на подушку (який знаходиться на краю відстані).
⚠️⚠️⚠️ дитина тримає голову прямо протягом вправ
🔴🔴🔴 Рекомендую цей комплекс робити ранок або день.
АЛЕ ЯКЩО ВИ ВВЕЧІР, то до кінця вечора буде кінець (розтяжка чи А)
😘😘😘 Ну, в кінці обов ‘ язково обійняти і поцілунки (можна носа 👃👃)
Гарного вечора вам і багато тепла в dome
#сенсорнаяинтеграция #сенсоримсядома #аутизм

(Поради батькам) Розвиваємо дрібну моторику у дітей
Що таке дрібна моторика?
Дрібна моторика – це сукупність скоординованих дій м’язової, кісткової і нервової систем людини, часто в поєднанні із зоровою системою у виконанні дрібних, точних рухів кистями і пальцями рук і ніг.
Вчені прийшли до висновку, що приблизно третину всієї поверхні рухової проекції головного мозку займає саме проекція кисті рук, яка розташовується поруч з мовною зоною. З цього випливає такий висновок: розвиток мовлення дитини і розвиток дрібної моторики – два взаємопов’язаних нерозривних процесу. Зазначимо також, що до сфери дрібної моторики відноситься величезна різноманітність всіляких рухів. Це і примітивні жести, такі як захоплення різних об’єктів, це і дуже дрібні рухи, від якості яких залежить почерк людини. В’язання – це один з яскравих прикладів дій дрібної моторики.
Яким чином відбувається розвиток дрібної моторики?
Процес розвитку дрібної моторики відбувається природним шляхом на базі розвитку загальної моторики людини. Розвиток моторики проходить складний шлях, починаючи з хапання предмета долонькою цілком, потім удосконалюється в процесі перекладання предмета з руки в руку, а вже до двох років дитина може не тільки правильно тримати ложку і пензлик, а й малювати. Процес вдосконалення моторних навичок активно відбувається в дошкільному та ранньому шкільному віці. Дитина все частіше виконує більш складні дії, що вимагають узгоджених дій обох рук.
Що сприяє процесу прискорення розвитку дрібної моторики?
Психологи і педагоги рекомендують починати займатися розвитком дрібної моторики малюка вже з восьмимісячного віку шляхом активного тренування пальців дитини. Що ж сприяє розвитку дрібної моторики малюка?
Існує декілька ефективних способів розвитку дрібної моторики:
ігри з дрібними предметами (мозаїка, пазли, намисто, конструктори і т.д. );
пальчикові ігри;
ліплення;
масаж пальців і кистей.
Важливо відзначити, що хорошим помічником для розвитку дрібної моторики у дітей стануть різноманітні розвиваючі іграшки, багато з яких батьки в змозі виготовити самостійно.
Іграшки-шнурівки
Шнурівка дає можливість придумати безліч ігор. Це і безпосередньо шнурування, і можливість використовувати елементи «шнурівки» в сюжетно-рольових іграх або вивчати основні кольори. Ігри-шнурівки створені з метою розвитку дрібної моторики рук, посидючості і окоміру. В процесі гри удосконалюється координація рухів і гнучкість кистей рук. «Шнурування» сприяють розвитку дрібної моторики, логічного мислення, мовлення, і як результат – стимулюють розвиток органів артикуляції (мовного апарату).
Різні дерев’яні пірамідки
«Пірамідки ці не прості, це – іграшки-розвивалки, як для розвитку дрібної моторики, так і логічного мислення дитини». Що ж являють собою сучасні пірамідки?
Ця іграшка допомагає розвивати дрібну моторику, логічне мислення, освоєння нових форм, різних форм і розмірів, а також квітів. Пірамідка також цікавий універсальний конструктор. Пірамідка, виготовлена ​​з дерева, несе в собі позитивну енергію дерев’яної іграшки. Елементи такої пірамідки приємно тримати в руках, оскільки вони завжди теплі на дотик, а шіроховатая поверхню відмінно розвиває тактильну чутливість малюка.
Існують різні пірамідки з різним ступенем складності. Для самих маленьких потрібно купувати пірамідку з мінімальною кількістю кілець. Після півтора років дитина поступово починає освоювати поняття розміру, завдяки чому збирає пірамідку в правильній послідовності кілець. Для дітей старше трирічного віку створені складні види пірамід, так звані пірамідки-головоломки. Вони являють собою підставки з декількома стержнями різних геометричних форм, на які необхідно правильно нанизувати відповідні фігури.
Кубики
За допомогою дерев’яних або пластмасових кубиків можна конструювати вежі, будувати фортеці і вдома. Крім того, продаються дерев’яні кубики з нанесеними на них картинками (наприклад, овочі, домашні тварини, герої казок), завдяки яким гра в кубики переходить в збирання картинки. Це вже не тільки розвиток дрібної моторики і просторового мислення, а й розвиток уваги і логіки.
Конструктори
Вільне конструювання – найпростіший спосіб розвитку у дитини просторового мислення, моторики, творчих потреб та довільних дій. Тому, перший конструктор, з яким познайомиться ваша дитина, повинен бути обов’язково дерев’яним. Дерев’яні деталі конструктора дуже приємно тримати і крутити в маленьких, та й не тільки, ручках. Такий масаж рук благотворно впливає на розвиток дотику і дрібної моторики рук, а також корисний для здоров’я. І як би швидко не розвивалася сучасна індустрія виготовлення конструкторів із сучасних матеріалів, конструктор, виготовлений з дерева, завжди буде займати серед них своє гідне місце. Саме такі іграшки рекомендуються дитячими психологами та педагогами в якості першого дитячого конструктора.
Рамки і вкладиші
Дерев’яні пазли, або рамки-вкладиші, сприяють розвитку дрібної моторики рук, самостійності, уваги, колірного сприйняття, цілісного сприйняття предмета, логічного і асоціативного мислення дитини.
Фігурки на магнітах
Поверхня холодильника – це чудове «поле дій» для маленького дослідника. Купивши магнітну мозаїку своїй дитині, ви не тільки займете його корисним заняттям, встигнете приготувати обід, а й будете супроводжувати, таким чином, розвитку у малюка дрібної моторики, координації рухів і просторового мислення. А фантазії малюка допоможуть розкритися різні фігурки у вигляді різнокольорових літер, цифр та геометричних фігур.
Пластилін або тісто для ліплення
За допомогою пластиліну дитина самовиражається не тільки творчо, а й розвиває гнучкість і рухливість своїх пальців, що, в свою чергу, сприяє поліпшенню мови. Природно, що маленьким діткам не рекомендується давати звичайний пластилін. Тому для самих маленьких, починаючи з півтора-двох років, продається спеціальний пластилін в баночках, так зване «тісто для ліплення». Добре зарекомендував себе пластилін Play-Doh фірми Hasbro. Він приємно ліпиться, не забарвлює ручки малюка, не липне до рук і доставляє масу задоволення не тільки маленьким карапузам, а й дорослим. А якщо раптом ваш малюк вирішить спробувати «веселий пластилін» на смак, то його солонуватий смак навряд чи йому буде до душі. Так що все передбачено!
Куби-сортери
Куб-сортер – чудова іграшка для раннього розвитку вашого малюка. Ваша дитина вчиться підбирати фігурки за формою і вставляти їх у відповідні отвори. Завдяки таким заняттям малюк розвиває дрібну моторику пальців рук, а також знайомиться з різними геометричними фігурами і різними кольорами. Ну чим не захоплююче заняття!
Дошки Сегена
Дошки Сегена є розбірні картинки, це дерев’яні дошки з вкладишами, на яких зображені різні живі чи неживі предмети . Малюк повинен закрити дошку складовими елементами, підібравши потрібну по малюнку і розміром частина. Дана гра сприяє розвитку мови, логіки, координації рухів, дрібної моторики рук, а також просторового сприйняття малюка.
Пазли
Збираючи барвисті картинки, малюк розвиває не тільки дрібну моторику, але і уважність, кмітливість,

Поради батькам
У звязку із введенням карантину пропонуємо батькам добірку інформації.
Під час карантину, перебуваючи вдома, ми радимо звернути увагу на настільні ігри, запропонувати дітям цікаву книгу і подбати про достатню фізичну активність.
Що можна запропонувати дитині для організації змістовного дозвілля під час карантину:
1. Читання цікавих книжок.
Для цього можна скористатися списком дитячої літератури, що пропонує програма розвитку дітей від народження до шести років «Я у Світі», а можна його скласти разом з дитиною.
2. Ведення читацького записника.
Важливо використовувати при цьому творчий підхід: ілюструвати події чи зображувати героїв твору, придумувати власну кінцівку чи змінювати сюжет …
3. Ведення власного щоденника (в малюнках).
Це сприятиме розвитку пам’яті, уяви та фантазії.
4. Створення власного лепбука, книжки.
5. Творчі заняття
(аплікації, вишивки, виготовлення ляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).
6. Колаж бажань із вирізок старих журналів.
7. Цікаві сайти для розвитку дітей.
http://abetka.ukrlife.org – дитяча сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки.
http://kazkar.at.ua – дитячий сайт: читання слухання улюблених казок.
http://www.soroka-vorona.info – сайт для дітей та батьків: для виховання та розвитку дітей.
8. Дитячий освітній портал для інтерактивного навчання дітей за допомогою цікавих ігрових завдань та задач: Вчи.юа https://vchy.com.ua/
9. Настільні ігри, цікаві задачі, кросворди, інтелектуальні змагання.
Ну і звичайно – Ваше безпосереднє спілкування з дитиною.

Добрий день, Шановні Батьки! Вас вітає Інклюзивно-ресурсний центр м.Борислава. Вам вже всім відомо, що цілий світ і Україна в тому числі ведуть боротьбу з пандемією COVID-19. Ми повинні бути дуже обережними, задля безпеки населення було введено карантин, який продовжили до 24 квітня. Зважаючи на ситуацію ми працюватимемо дистанційно. Ця група створена з метою отримання Вами допомоги від фахівців Центру. Щоденно ми будемо виставляти різні завдання для дітей, при можливості користуйтеся нашими напрацюваннями та не хворійте))))
Слідкуйте за сторінкою у фейсбук Інклюзивно-ресурсний центр м. Борислава, де є безліч матеріалів та постійно оновлюється інформація та за нашим сайтом inclusivecentrboryslav.kl.com.ua
там ви знайдете створені нашими спеціалістами інтерактивні ігри, вправи для розвитку моторики, вправи на розвиток уваги, пам’яті, мислення та логопедичні вправи у рубриці корекційно-розвиткова робота! Якщо Вас цікавлять якісь питання, бажаєте отримати консультацію пишіть фахівцям або мені в приват! Ми будемо раді Вам допомогти з 9.00 до 17.00!
З повагою адміністрація.

Шановні батьки! До Вашої уваги чудова гра ” Кольорові іграшки”для розвитку уваги, мислення, пам’яті та гарно проведеного часу від вчителя-дефектолога Хоми Софії Володимирівни. Дана гра знаходиться за посиланням нижче

НАТИСНІТЬ ТУТ

↓↓↓

Кольорові іграшки.

 

 

 

Ця чудова гра підійде для розвитку моторики та координації, що особливо актуально для діток з порушеннями мовлення!

 

 

Шановні батьки та дітки, до Вашої уваги авторські розробки вчителя-дефектолога!!!

Грайте в ігри з задоволенням!!!! Хай дітки проводять час біля гаджетів з КОРИСТЮ!!!!!

Гра “МАТЕМАТИЧНІ ПЕРЕГОНИ”

Гра ОДИН-БАГАТО”
↓↓↓
Гра СКЛАДИ СЛОВА”
↓↓↓
Гра ” МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ”
↓↓↓
Гра ” ДОПОМОЖИ ЇЖАЧКОВІ РОЗКЛАСТИ ФРУКТИ”
↓↓↓
Гра ” ЗНАЙДИ МАМУ”
↓↓↓
НАЙКРАЩИЙ СПЕЦІАЛІСТ – ЦЕ МАМУСЯ!!!
Вона і логопед, і дефектолог, і психолог, і реабілітолог!!!!