Які важливі навички у сфері розвитку мовлення та комунікації демонструють діти у віці 36 місяців
РЕЦЕПТИВНЕ МОВЛЕННЯ
розуміння побутового мовлення повністю сформоване. Дитина розуміє все, про що кажуть дорослі (окрім, нових незнайомих слів)
впевнено виконує дво-, триступеневі інструкції та прохання дорослих без підказок у понад 90% ситуаціях (наприклад: “Піди в свою кімнату, візьми книгу та принеси її татові”)
розрізняє та називає деякі основні кольори, фігури, цифри
розуміє поняття “один-багато”, “великий-маленький”, “повний-пустий”, “однакові”, “обидва”
розуміє значення прийменників “в”, “на”, “під”, “попереду”, “позаду”
розуміє та відповідає на питання “Де?”, “Як?”, “Який?”, “Скільки?”, “Що робить?”, “Чому?”
впізнає та називає предмет, який описує дорослий (наприклад, “Хто маленький, сіренький, має довгі вушка і вміє стрибати?”)
відповідає на питання про функції предметів (наприклад, “Чим ми будемо чистити зуби?”)
ЕКСПРЕСИВНЕ МОВЛЕННЯ
словниковий запас складає щонайменше (!) 300-500 слів. Середній кількісний показник – 1000 слів
мовлення дитини зрозуміле на 75-80% для стороннього слухача. Допускаються заміни, пропуски складних звуків у словах
користується реченнями з 5-6 слів
поєднує декілька речень у своєму висловлюванні
задає різноманітні запитання дорослому, які починаються зі слів “Хто”, “Як”, “Який”, “Де”, Куди”, “Чому”, “Скільки”
переказує знайомі казки, сюжети з мультиків за навідними питаннями дорослого
може вивчити короткий віршик на 3-4 рядочки
користується словами “я”, “ти”, “він”, “вона”, “вони”, “ми”, “моє”, “хочу/не хочу”, “не знаю”
СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНІ НАВИЧКИ
підтримує діалог з дорослим на різноманітні теми, утримується щонайменше в 5-10 циклах “питання-відповідь”
продовжує користуватися жестами та мімікою, щоб доповнити своє спілкування
знає на називає своє ім’я, імена членів родини та друзів, свій вік
користується ввічливими формами спілкування (вітається, прощається, дякує)
розповідає про свої враження, про події з життя, іноді може жартувати
уточнює, намагається повторити своє висловлювання, якщо дорослий не розуміє, що каже дитина
ГРА
у грі відтворює різноманітні сюжети з життя, придумує власні історії, фантазує
веде «розмови» із собою та ляльками/іграшками під час гри
користується мовленням для спілкування з іншими дітьми на дитячому майданчику, у садочку
ініціює гру з іншими дітьми (наприклад “Давай котити тут машинку”), прагне грати разом із ними
може грати по-черзі з іншими дітьми
Що вміє дитина в 1 рік? https://www.facebook.com/olha.tsys/posts/266685007609560
Що вміє дитина в 2 роки? https://www.facebook.com/olha.tsys/posts/739462210331835
Якщо ви маєте будь-які хвилювання з приводу розвитку своєї дитини, слід звернутися на консультацію до фахівця, щоб цілісно оцінити її розвиток, зрозуміти, чи потребує вона допомоги.
Джерело: https://www.facebook.com/olha.tsys/photos/a.218687272409334/758956495049073/