Методичні рекомендації батькам дітей з тяжкими порушеннями мовлення
Для того, щоб заняття в домашніх умовах у період карантину проходили ефективно, батькам слід дотримуватися певних правил:
- виховуйте у дитини самоконтроль, привчайте її використовувати набуті мовленнєві навички, стежити за своїм мовленням і самостійно виправляти допущені помилки;
- тривалість одного заняття може становити від 10 хвилин і не повинна бути більше 20 хвилин;
- допомагайте дитині у виконанні завдання тільки в тому випадку, якщо вона цього потребує, не намагайтеся виконувати завдання за дитину;
- артикуляційні вправи потрібно виконувати перед дзеркалом, щоб дитина могла себе контролювати;
- розмовляйте з дитиною чітко, повернувшись до неї обличчям;
- під час спілкування з дитиною закріплюйте набуті в процесі заняття вміння і навички;
- відведіть спеціальне місце для занять, де дитину нічого не буде відволікати, де їй буде зручно, переконайтеся, що дитині вистачає світла;
- не змушуйте дитину займатися, якщо вона погано себе почуває, для мовленнєвих вправ і завдань у дитини обов’язково повинен «дихати» ніс;
- завдання, підібрані учителем, виконуйте послідовно і систематично;
- не вживайте слова «неправильно», «не так», «погано», підтримуйте дитину, хваліть навіть за незначні успіхи.
- наберіться терпіння і не кидайте розпочату справу, навіть якщо результат не буде видно відразу;
У кожного заняття є своя структура. Розглянемо загальноприйняту структуру логопедичного заняття:
Корисні посилання:
- пальчикова гімнастика (https://bitly.su/3FT3yaU7);
- дихальна гімнастика (https://bitly.su/cLO9Yp);
- артикуляційна гімнастика (https://ladonky.rv.ua/artykulyatsijna-gimnastyka-dlya-malyukiv/);
- уточнення артикуляції (https://bitly.su/ILD38Vc4, https://bitly.su/kjaaI8MG ).
Для досягнення результату необхідно займатися з дитиною регулярно та систематично, в один і той самий час. Заняття повинні бути цікавими, не примусовими, в легкій ігровій формі. Тільки за умови активної та свідомої допомоги батьків своїй дитині ефективність занять буде успішною.